OŠ „Stjepan Radić“ u Božjakovini, 13. studenog, na Dan Župe sv. Brcka, ponovno je otvorila vrata za sve svoje prijatelje: roditelje, bivše učenike, suradnike škole i druge drage goste. Tema Dana otvorenih vrata ovog je puta bila glazba. Učenici i njihovi učitelji su, uz pomoć roditelja, za tu prigodu pripremili čak 12 kreativnih radionica i izložbi, a osim njih svoje su radionice predstavili  i gosti iz Glazbene škole Dugo Selo te Osnovne škole  „Bila“ iz Općine Vitez, BiH. Istoga je dana na svečanoj sjednici Školskog odbora potpisana Povelja prijateljstva i suradnje između OŠ „Stjepan Radić“ i OŠ „Bila“.

 

Glazba kao tema ovogodišnjeg Dana otvorenih vrata odabrana je kako bi se pokazala njezina povezanost s ukupnim ljudskim življenjem. Sve su drevne kulture i zajednice imale glazbu te se smatra da je ona jedno od temeljnih ljudskih djelovanja. Budući da je utjecaj glazbe na sva živa bića neosporan, željela se pokazati da je glazba prisutna i u školskim predmetima te kroz glazbu približiti nastavne sadržaje posjetiteljima.

Prije otvorenja radionica održana je svečana sjednica Školskog odbora. Na njoj su osim članova Školskog odbora i predstavnika Vijeća roditelja sudjelovali i članovi delegacije OŠ „Bila“ iz Viteza, na čelu s ravnateljem Vinkom Bošnjakom, te načelnik Općine Brckovljani Željko Funtek.

Sa spomenutom je školom OŠ „Stjepan Radić“ započela je suradnju već prošle godine, a pokrenut je i zajednički projekt sa školama Kantona Središnja Bosna pod nazivom Interkulturalnost – put prema boljem društvu koji sufinancira Zagrebačka županija. Na svečanoj je sjednici potpisana Povelja prijateljstva i suradnje između OŠ „Stjepan Radić“ i OŠ „Bila“ kao temelj buduće suradnje, a sa željom stvaranja i učvršćivanja trajnih odnosa među školama, učiteljima i učenicima. Ovo je druga škola s kojom je OŠ „Stjepan Radić“ potpisala ugovor o suradnji. Prva škola s kojom je dogovorena suradnja bila je Dvojezična škola iz Bezenye, Mađarska. Ta suradnja traje još od 2008. godine.

Nakon svečanog potpisivanja Povelje o prijateljstvu otvorena su vrata škole za sve njezine posjetitelje. Mnoštvo različitih zvukova, samo naizgled disharmoničnih, pretapalo se u note osnovnoškolskih dana, pjesme poznate svakom sadašnjem i bivšem đaku i učitelju. Četrnaest različitih radionica oduševilo je sve posjetitelje. Likovna je grupa na čelu s učiteljem Robertom Samardžićem oslikavala hodnik ispred kabineta glazbene i likovne kulture različitim instrumentima. Kao predlošci za oslikavanje koristili su se učeničkim radovima.

U učionicama razredne nastave najviše se plesalo. Radionica Tradicijski moderno povezala je tradicionalne dječje pjesmice sa zvukom moderne glazbe različitih stilova. Sudionici radionica bili su kostimirani i plesali su na neobične glazbene brojeve, a mogli su im se pridružiti i posjetitelji. U radionici Disco moglo se upoznati s poviješću moderne popularne glazbe i zaplesati na glazbu 60-ih, 70-ih, 80-ih i 90-ih. Disco kugla i raznobojni laseri, zamračeni prozori i glasni basovi mamili su na ples.

Sljedeća je učionica pretvorena u Vodenu špilju. Zidovi su obloženi pak papirom i pretvoreni u stijene. Mrak u učionici osvjetljavala je jedino nekolicina starinskih svijećnjaka i baklji. U središtu je izrađen veliki metalni  ksilofon koji su posjetitelji mogli isprobati, kao i različiti vodeni instrumenti na kojima su učenici i posjetitelji pokušavali svirati poznate melodije. Učenici i učiteljice drugih razreda organizirale su Kazalište sjena s glazbom uživo koju su izvodili profesionalni glazbenici na fagotu, violini i flauti. Prikazali su prekrasnu priču o povezanosti glazbe i ljubavi u prirodi i među ljudima.

Aktiv učiteljica hrvatskog jezika za Dan otvorenih vrata proučio je vezu književnosti i glazbe te zatim snimio dokumentarno-igrani film Književnost i glazba koji je toga dana premijerno prikazan. Osim projekcije filma, u učionici su se mogle poslušati uglazbljeni stihovi poznatih hrvatskih pjesnika, a posjetitelji su se mogli okušati i u samostalnom pisanju stihova inspiriranih glazbom.

Informatičari su zajedno s kolegama iz geografije i tehničke kulture napravili izložbu nosača zvuka kroz desetljeća, a uz pomoć aplikacije Kahoot organizirali su i glazbeni kviz znanja i podijelili slatke nagrade. Učitelji iz te radionice bili su prepoznatljivi po svojim majicama koje naprijed imale led display zvučnih valova. Aktiv engleskog jezika odlučio je otputovati u daleku Australiju i upoznati posjetitelje s glazbom aboridžinskih plemena. Učionicu su pretvorili u australijsku pustinju uz pomoć metara i metara pak papira, a u nju je stala i čitava obiteljska nastamba Aboridžina koju su i naselili. Tamo se mogla naučiti i pokoja pjesma na jednom od aboridžinskih jezika i čuti njihova glazba, ali i isprobati različita plemenska glazbala.

Matematičari su za svoju radionicu Matematika i glazba izradili matematički jukebox u koji je bio ugrađen micro:bit, a reagirao je na trešnju. Kada bi posjetitelj riješio matematički zadatak, dobio bi dozvolu za puštanje glazbe na jukeboxu. Po zidovima učionice mogli su se proučavati plakati o matematičarima koji su značajno doprinijeli glazbi, svirati na bocama s vodom ili sami pokušati programirati micro:bit računalo u jukeboxu. Na kraju razgleda posjetitelji su mogli pristupiti i kvizu znanja. Glavna je nagrada bio kalkulator.

Radionica učenika i učitelja kemije, biologije i fizike bavila se zvukovima iz prirode. Tamo su se posjetitelji mogli okušati u prepoznavanju ptica po njihovu pjevu i naučiti nešto o eholokaciji kao sustavu orjentacije pomoću ultrazvučnih valova. Na toj se radionici moglo zvuk i „vidjeti“, odnosno moglo se vidjeti titranje čestica u mediju kroz koji je prošao zvučni val.

Učiteljice vjeronauka i glazbene kulture imale su kreativnu radionicu na kojoj su se mogle izrađivati različite vrste udaraljki i potom ih ukrasiti omiljenim oblicima i bojama. Školska instrumentalna skupina tijekom radionice nekoliko je puta izvela različite poznate glazbene brojeve. Aktiv učiteljica povijesti zajedno s knjižničarkom i učenicima organizirale su radionicu pod nazivom Glazba s baroknih dvorova. Učionicu su pretvorili u plesnu dvoranu sa stupovima, prijestoljima i zastorima, a sašili su bogate haljine kraljici i njezinim dvorjankama. Posjetitelji su mogli pročitati i uživati u plesnim točkama koje su izveli učenici na djela baroknih majstora glazbe. Gosti iz Glazbene škole Dugo Selo u svojoj su učionici muzicirali na različitim instrumentima, te su predstavili svoju školu pozivajući i naše učenike da se upišu. OŠ „Bila“ iz Viteza predstavila se radionicom Muzikoterapija. Tamo su posjetitelji mogli uživati u zvukovima Vivaldijeva Četiri godišnja doba, slušati izvođenje Tadijanovićeve i Matoševe pjesme o kiši, razgovarati o osjećajima koje glazba, zvuk kiše i pjesme bude u njima te i sami svojim glasom i tijelom proizvesti zvukove kiše.

Dan otvorenih vrata i ove je godine bio raznovrstan i bogat sadržajima. Učenici i učitelji prikazali su svoj rad i međusobnu suradnju na najbolji mogući način. Ovim putem želimo zahvaliti svima koji su na neki način pomogli u ostvarenju svih zamišljenih radionica i bez kojih ne bismo mogli: roditeljima i prijateljima, našim spremačicama, kuharicama i domarima. Dan otvorenih vrata približava nas jedne drugima.

Tekst i foto: OŠ Stjepan Radić Božjakovina

 

OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_0.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_1.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_10.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_11.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_12.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_13.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_14.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_2.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_3.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_4.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_5.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_6.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_7.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_8.jpg OŠ_Stjepan_Radić_Dan_otvorenih_vrata_9.jpg