Klub vijećnika HDZ i Stranke BM 365 danas je u Gradskoj vijećnici održao tiskovnu konferenciju na kojoj je predsjednik Gradskog vijeća Darjan Budimir pročitao priopćenje o razlozima zašto su vijećnici ovog kluba, na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća, glasovali protiv izmjena i dopuna Gradskog proračuna. Priopćenje donosimo u cijelosti:

PET RAZLOGA ZAŠTO JE REBALANS PRORAČUNA NEZAKONIT I ZAŠTO GA GRADSKO VIJEĆE NEĆE PRIHVATITI: Nezakoniti rebalans bez nove škole neće proći

U četvrtak je održana 11. sjednica Gradskog vijeća Grada Dugog Sela na kojoj predloženi Rebalans Proračuna nije prihvaćen velikom većinom glasova gradskih vijećnika. Klub vijećnika HDZ I MB365 svoje razloge neprihvaćanja proračuna iznosi kroz 5 ključnih točaka koje ovaj prijedlog čine nezakonitim i neodrživim:

 

  1. Rebalans proračuna koči perspektive i razvoj malih Dugoselaca. Prvenstveno se koči gradnja nove škole samo zato jer je to projekt HDZ-a. Politiziranje se tu stavlja ispred budućnosti i mogućnosti za male Dugoselce i to je nedopustivo. Uređenje turističkog ureda, i to na kredit zaduženjem Grada, nikako ne može biti važniji projekt od 3. osnovne škole. Osim toga pokazuje se nedovoljna angažiranost oko preuređenja vrtića čime se dodatno zaustavljaju nove prilike za djecu. Također, grad ne osigurava potpunu subvenciju školskog prijevoza što imaju i gradovi i općine oko nas te je ovaj potez nedopustiv i nerazvojan. Gradsko vijeće prošle je godine omogućilo besplatne udžbenike za sve osnovnoškolce u Dugom Selu, a s obzirom da ove godine veliki dio sredstava osigurava Zagrebačka županija, osigurana sredstva u Proračunu treba preusmjeriti na nabavu radnih bilježnica i ostale škole opreme.
  2. Rebalans i Odluka o izvršenju Proračuna nisu napravljeni sukladno Zakonu o proračunu. Ovim prijedlogom krše se odredbe Zakona o proračunu i predviđa se financiranje projekata iz kratkoročnog zaduživanja u iznosu 2.000.000 kn a to nije zakonom dozvoljeno. Naime, grad se kratkoročno može i smije zadužiti samo za premošćivanje jaza nastalog zbog raspoloživih sredstava i dospjelih obveza. Naša odgovornost je ne dopustiti izglasavanje nezakonitog proračuna, kakav je bio ovaj prijedlog.
  3. Rebalansom se predviđa nerealno povećanje ionako prenapuhanog Proračuna na 118 milijuna kuna! Iako je izvršenje Proračuna za 2017. iznosilo 43 milijuna kuna i Grad proteklih godina u prosjeku ostvaruje godišnje 42-45 milijuna kn, prijedlogom rebalansa se predlaže na 118 milijuna kn što otvara vrlo ozbiljne sumnje u nerealna očekivanja, a istovremeno se predlaže izmjena čak 2/3 stavki postojećeg Proračuna. Grad nije ostvario dovoljno sredstava iz EU fondova i nejasno je kako bi se održao ovako prenapuhan proračun. S ovakvim prijedlogom, proračun bi pao na pleća građana, a to je nedopustivo!
  4. Netransparentnost u raspodjeli sredstava, trošenju gradskog novca i zapošljavanja u gradskoj upravi! Grad je u 2017. god. iz EU fondova ostvario tek 6% od planiranog što prijedlog ovogodišnjeg rebalansa dovodi u sumnju realnost ostvarenja istih. Grad sada planira kreditno zaduženje u iznosu od 18 milijuna kuna, povećava se rasprodaja gradske imovine koja bi samo u 2018. iznosila 2,3 milijuna kuna, 2017. godina je u financijskom minusu iako je u gradskoj blagajni prije preuzimanja mandata ostavljen višak pa se postavlja pitanje o načinu trošenja javnog novca. Jedini projekti u Gradu koji idu naprijed su projekti prošle vlasti, primjerice Omladinska ulica u Ostrni. Svi troškovi u Proračunu znatno rastu, kompletno održavanje Grada i košnja zelenih površina proteklih godina Grad je koštala oko 1 milijun kuna, dok se ti troškovi u ovoj godini penju na skoro 3 milijuna kuna! S druge strane, državna inspekcija utvrdila je nezakonitost zapošljavanja u gradskoj upravi te je nezakonita i priča gradonačelnika da je volonter, a prima naknadu.
  5. Brojni projekti ne ispunjavaju temeljne pretpostavke za usvajanje! Zakon o proračunu daje temeljne pretpostavke za usvajanje i to su da se za investicijski projekt treba prethodno provesti stručno vrednovanje i ocjena opravdanosti i učinkovitosti projekta te imati cjeloviti prikaz koliko će taj projekt ukupno će koštati. Ovaj prijedlog ne daje uvida u način usvajanja kapitalnih projekata potrebnih da se ovaj rebalans može prihvatiti.

Ovo su osnovni zaključci zbog čega ja kao predsjednik Gradskog vijeća i svi vijećnici Kluba zastupnika HDZ – MB365 ne možemo prihvatiti ovakav prijedlog izmjena proračuna koji ne samo da nije održiv, da ne podržava ključne projekte – posebno one za djecu i mlade, već je nezakonit. Da je predloženi prijedlog rebalans Proračuna loš pokazuje i činjenica da je za njega dignulo ruke samo 4 vijećnika, dok svi ostali nisu mogli podržati taj nezakonit prijedlog koji bi uništio ugled Dugog Sela. Pozivam gradonačelnika da nas pozove na radni sastanak da sjednemo i prođemo svaku od ovih točaka te da donesemo valjan, održiv i zakonit proračun za naš Grad. Odgovornost ovdje je na gradonačelniku, neka nam dostavi zakonit i razvojni rebalans, a ne može biti razvojni ako nema škole za koju se dugo borimo. Iako smo u ljetnim mjesecima i vremenu godišnjih odmora, kao predsjednik Gradskog vijeća osigurat ću da se sjednica Gradskog vijeća sazove i održi u bilo koje doba srpnja ili kolovoza kako bi se što prije raspravio i usvojio novi rebalans, zakonit, realan i usmjeren na djecu, mlade i razvoj Dugog Sela.

Ovaj zahtjev je hitan i potrebna je suglasnost svih strana da se što prije izglasa novi rebalans kako bismo potvrdili i kapitalne projekte za Grad kao što je uređenje dječjeg vrtića Dugo Selo, obilaznica kroz poduzetničku zonu Puhovec, izgradnja Kulturno-informativnog centra, nabavka kanti za smeće, vozila i ostale opreme za zbrinjavanje otpada te energetska obnova zgrade gradske uprave i Glazbene škole. Svi ovi projekti su gotovi projekti prošle vlasti i pravo je pitanje zašto su isti izostavljeni kod planiranja proračuna za 2018., te se sada ponovno putem rebalansa uvrštavaju u proračun i time postaju taoci nezakonitog prijedloga.

Darjan Budimir, mag.iur.

predsjednik Gradskog vijeća Grada Dugog Sela

HDZ 365 04 HDZ 365 05 HDZ 365 08