Vrućine mogu potaknuti iscrpljenost i toplinski udar te mogu pogoršati postojeća stanja, poput kardiovaskularnih, respiratornih, bubrežnih ili mentalnih bolesti. Štetni učinci vrućina na zdravlje u velikoj se mjeri mogu spriječiti dobrom javnozdravstvenom praksom uz istovremenu zaštitu od bolesti uzrokovane koronavirusom, upozoravaju iz Stožera civilne zaštite.

 

Za vrijeme trajanja velikih vrućina treba se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova.

Između ostaloga, savjetuje se:

  • rashladiti tijelo i piti dovoljno tekućine, jer se znojenjem gubi više tekućine, čime dolazi do dehidracije.
  • piti negaziranu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera.
  • izbjegavati boravak na direktnom suncu u razdoblju od 10-17 sati, poglavito djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s kroničnim bolestima. Osobe koje rade na otvorenom  trebaju se češće odmoriti, skloniti u hlad i unositi tekućinu svakih 30 minuta.
  • nositi laganu svijetlu odjeću od prirodnih materijala te zaštititi glavu od direktnog sunca.
  • rashladiti prostor u kojem se živi koristeći hladniji noćni zrak. Danju zatvoriti prozore i spustiti rolete, naročito one koje su okrenute prema suncu.
  • isključiti što je više moguće električnih uređaja u domu.
  • izbjegavati izlazak u najtoplijem dijelu dana i naporan fizički rad ili ga obavljati u najhladnije doba dana, što je obično u ranim jutarnjim satima.
  • ne ostavljati djecu niti životinje u parkiranom vozilu.
  • redovito koristiti sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja, a posebnu pažnju posvetiti novorođenčadi i maloj djeci. Za njih treba koristiti zaštitna sredstva s najvećim faktorom te odjenuti ih u laganu odjeću koja ih također štiti od UV zračenja.
  • ako imate zdravstvene probleme potražiti savjet liječnika. 

Protokol o postupanju i preporuke za zaštitu od vrućine koji je izradila radna skupina Ministarstva zdravstva uključuje korisne savjete i preporuke kojima se navedeni štetni učinci vrućina na zdravlje mogu spriječiti ili barem ublažiti. Osim toga, protokol definira postupke potrebne za pripravnost i djelovanje na nacionalnoj i lokalnoj razini u slučaju opasnosti od toplinskog vala.
 

S obzirom na to kako se očekuje pojačan promet na gradskim cestama i obilaznicama te autocestama, očekuju se zastoji

 

Državni hidrometeorološki zavod izdao je upozorenje na visoke temperature.

Ako vozite, izbjegavajte putovanja u najtoplijem dijelu dana.

Ne krećite na put bez vode. Važno je konstantno unositi tekućinu, a ne tek kad se pojavi osjećaj žeđi. Dehidracija predstavlja ozbiljnu opasnost za zdravlje u danima kada su iznimno visoke temperature, a pojačano znojenje dovodi do gubitka vode koju je potrebno nadomjestiti.

Obucite prozračnu i svijetlu odjeću te laganu obuću. Djecu i životinje ne ostavljajte same na suncu i u vozilima. Rashladni uređaj namjestite na temperaturu 7°C nižu od vanjske.

Treba biti spreman i upoznati se s najvažnijim uputama za zaštitu od vrućine i svih posljedica koje toplinski valovi mogu ostaviti na zdravlje.

Za vrijeme trajanja velikih vrućina treba se pridržavati savjeta zdravstvenih ustanova.

Na stranicama DHMZ-a pratite upozorenja o toplinskim valovima i mogućim iznenadnim promjenama vremena.

Na stranicama HAK-a provjerite stanje na cestama prije nego što krenete na put.

Zaštitite se od vrućina: